Rynek Infrastruktury
Ze Szczecina do Koszalina ekspresowo
Pierwszy odcinek o długości 14,6 km połączy koniec obwodnicy Płot z węzłem Kiełpino, kolejny o długości 24 km pobiegnie od węzła Kiełpino do węzła Kołobrzeg Zachód. Ostatni, 14,7-kilometrowy fragment połączy węzeł Kołobrzeg Zachód i węzeł Ustronie Morskie. Wraz z trzema odcinkami, dla których GDDKiA rozpisała przetargi w zeszłym tygodniu, daje to 117 km drogi ekspresowej S6.
Ogłoszone postępowania są przetargami ograniczonymi, składającymi się z dwóch etapów. W pierwszym zainteresowane firmy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w drugim GDDKiA zaprosi podmioty spełniające warunki uczestnictwa w przetargu do składania ofert cenowych.
Jako kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA przyjęła cenę (90 procent), termin realizacji inwestycji (5 procent) oraz długość gwarancji (5 procent). Czas realizacji projektów w formule „projektuj i buduj” będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Co powstanie?
Droga krajowa nr 6 łączy Szczecin z Gdańskiem, jest główną arterią komunikacyjną Pomorza biegnącą z zachodu na wschód. Trasa będzie biegła od rejonu miejscowości Modlimowo w kierunku Kołobrzegu i dalej do Koszalina zupełnie nowym śladem. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
W ramach budowy odcinka S6 od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie powstanie fragment obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11 o długości 1,9 km, który wspólnie z odcinkami zrealizowanymi przez Kołobrzeg zapewni dojazd od drogi S6 do portu morskiego. Nową S6 powinniśmy pojechać w 2018 roku.
Budowa wreszcie pewna
Droga S6 ze Szczecina do Koszalin została włączona do inwestycji znajdujących się w załączniku nr 5 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015, decyzją Rady Ministrów z 5 sierpnia bieżącego roku. Sam załącznik został zatwierdzony w czerwcu zeszłego roku i zawiera priorytetowe inwestycje na drogach ekspresowych, które powstaną w latach 2014-2020.